Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

Mobbing....

Av AME - 8 oktober 2016 04:34

Ett ämne som jag tyvärr har egen erfarenhet utav och något jag verkligen är emot.


För mig började det redan på lekis (som det hette då) och höll sedan på ända upp till det att jag slutade i 9an.
Blev kallade för än det ena och än det andra och mobbingen riktades emot mig både fysiskt och psykiskt. Jag blev fälld krokben på nästan dagligen under hela låg och mellanstadiet, blev alltid vald sist på gympan och det lag som fick mig suckade oftast. De förstörde kläder, gömde kläder. De gjorde punka på min cykel. Retade mig då jag fick tandställning och gjorde äckel utav mig för så fort någon råkade röra mig så skrek de "uäääää, äckelbaciller" och liksom kletade av sig dom på någon annan som i sin tur också skrek "uääää".


Värst var det nog en gång utanför skoltid då 2 killar kom springandes efter mig och fällde krokben på mig och sedan tog massa tistlar och brännässlor och stoppade innanför tröjan på mig och gnuggade in dessa i skinnet på mig tills jag blödde...jag skrek och grät den gången till dess att jag spydde och jag fick fula ärr på min rygg efter detta.


Nä, skolan var ingen rolig tid för mig och denna mobbing satte som sagt spår i mig och saker och ting förföljer mig än i dag och har nog format mig till hurdan jag är lite som person. Jag är tillexempel livrädd för att bli lämnad, livrädd att någon ska tycka illa om mig, livrädd för att göra fel eller inte duga. Så kan jag även känna i min kärleksrelation och det är inte så roligt...


Ibland funderar jag på om jag med min erfarenhet skulle kunna göra något för att hjälpa till i kampen mot mobbing, skriva en bok eller kanske föreläsa på skolorna...nånting! Skulle jag så bara förhindra att en enda människa slipper det helvete som jag hade så skulle det vara värt oerhört mycket.

INGET barn förtjänar att bli utstött, utfryst och mobbad....ingen vuxen heller för den delen.


Tänkte avsluta med att berätta om en händelse som hände på min äldsta barns skola (en då åk 0-6 skola)
En tjej som gått på den större skolan 1 mil därifrån bytte till denna skola då hon började 5e klass just för att hon ville undslippa den mobbing under åk 5 och 6 innan det var dags att flytta över till den större skolan igen. 

Hon mådde jättebra på vår skola och hade många vänner och hon slapp bli mobbad.

När halva läsåret hade gått beslutade kommunen att när man började i 6an så skulle man redan då byta över till den större skolan....detta beslut ledde till att denna tjej tog livet av sig en morgon, 11 år gammal!

SÅNT SKA INTE FÅ HÄNDA!!!!!!!!


Jag kommer ALDRIG glömma den morgonen då rektorn ringde hem och berättade om vad som hade hänt och att de bestämt att alla skolbarn skulle få åka hem den dagen...kommer aldrig glömma hur det såg ut på skolan då jag kom dit för att hämta min dotter. Överallt ute på skolgården satt skolbarn och grät, lärarna och vi vuxna som kom dit till skolan försökte göra allt vi kunde för att vara till tröst...det var fruktansvärt!

11 år och valde att avsluta livet än återvända till den skola där mobbarna fanns....hon hade behövt dessa 2 år som andrum men kommunen tog ett beslut och.....jaa...


Kan förresten berätta att jag i tonåren också hade känslan av att bara vilja avsluta allt men jag försökte aldrig men enbart att tanken fanns där är nog så illa.


#mobbing #självmord #utanförskap

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 26 oktober 2016 01:07

Japp, då är man nattuggla denna natt också men sedan är jag ledig till den 9 november, har nämnligen tagit semester 3 nätter eftersom barnen har sitt höstlov nästa vecka...så 13 dagars ledigt ska bli SKÖNT och känns välbehövligt.   Sitter som sag...

Av AME - 25 oktober 2016 14:18

Alla som någon gång slagit i sina tår i något vet ju hur in i helvetes jävla ont det kan göra....jag lyckades slå i min lilltå, ringtå och pektå i soffan igår eftermiddag och det gjorde ont som satan! I natt på jobbet fick jag linka fram då jag gic...

Av AME - 25 oktober 2016 00:58

Ja så var då denna helg över och vi är inne på en ny vecka igen. I helgen har båda mina flickor varit hos oss och vi har haft en loj helg tillsammans med wii spelande och annat.   Igår blev jag riktigt riktigt rädd...äldsta flickan hade gått in...

Av AME - 20 oktober 2016 15:43

Kände mig lite hängig och varm i morse då jag kom hem från jobbet och kollade en temp bara för att...å den visade 38.6 så feber åter IGEN. Rätt less nu kan jag säga...vill INTE bli sjuk igen!!! Stoppat i mig alvedon och annat under dagen och hoppas...

Av AME - 20 oktober 2016 04:21

Japp, då sitter jag på jobbet igen och knappa 3 timmar kvar innan detta pass är till ända. Börjar bli lite trött på ögonen nu ska jag erkänna så det ska bli skönt att få åka hem och krypa in under täcket någon timme sedan...blev ju ingen vila/sömn i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards