Direktlänk till inlägg 25 oktober 2016

Helgen över och ny vecka igen...

Av AME - 25 oktober 2016 00:58

Ja så var då denna helg över och vi är inne på en ny vecka igen.

I helgen har båda mina flickor varit hos oss och vi har haft en loj helg tillsammans med wii spelande och annat.


Igår blev jag riktigt riktigt rädd...äldsta flickan hade gått in i badrummet för att bubbla en stund innan hon skulle skölja ur sin inpackning som hon hade i håret. Hör hur det skramlar till därinne efter ett tag och tänker att det var väl nån schampoflaska som for i golvet. En stund senare hör jag hur hon låser upp därren och mycket lågmält ropar på mig...när jag kommer dit så står hon knappt upprätt och hon säger att hon tror hon svimmat. Håller om henne och minuten därpå så rasar hon bara ihop när jag håller henne och svimmar av igen. Hon blir alldeles grå och ögonen försvinner på henne....hennes lillasyster står bakom mig när allt detta händer och hon blir livrädd och springer ut för att hämta min sambo som efter en stund kommer inrusandes. Just då vaknar min dotter till och jag sitter med henne där på golvet. Hon minns inte allting men kommer ihåg att hon blivit yr och öppnade fönstret för att få luft...då hade hon ramlat ommkull, sen komemr hon ihåg att hon öppnat dörren och ropat på mig men sen inget mer. Hon fick ligga kvar inne på badrumsgolvet en stund eftersom hon blev yr då hon försökte ställa sig, sen följde jag med henne in till hennes rum så fick hon ligga där på sängen tills det kändes okej att gå och skölja ur inpackningen hon hade i håret.


Lillasyster blev mycket rädd när allt detta hände och jag fick sitta och trösta henne efteråt. Hon trodde nämnligen att henens storasyster skulle dö....båda mina flickor var nämnligen med om en otäck upplevelse i somras.
De  var hos sin farmor och farfar i Stockholm på sommarlov och mitt framför ögonen på dem alla hade farmodern rasat ihop och dött knall och fall....och det var så klart den bilden som dök upp för yngsta tösens ögon då hon såg sin storasyster ramla ihop.


Så avslutningen på helgen blev turbulent och jag har nog ALDRIG tidgare varit så rädd som när hon förlorade medvetandet när jag höll i henne....sen var det ren tur att jag och hennes lillasyster var inne eftersom vi hade tänkt gått ut och hjälpt min sambo med lite saker ute då hon gick in i badrummet. OM vi inte hade varit inne så hade det kunnat gått riktigt illa för att tex slå huvudet i ett klinkergolv eller in i en duschvägg eller toaletten eller handfatatet hade kunnat gett henne skador och det finns ju faktiskt de som slagit ihjäl sig på liknande sätt.
ÄLSKADE ÄLSKADE barn vad rädd jag blev!


Hennes pappa ringde och beställde tid på vårdscentralen för att kolla upp lite blodtryck och prover etc...hon ligger ju lågt i sitt blodtryck så det kan ju ha blivit 2 rejäla blodtrycksfall men det kan ju bero på något annat också och bättre kolla en gång extra än en gång för lite.


Ja det var väl det om helgen det.

Idag har det varit en riktigt grå och trist dag och jag var uppe en sväng vid 8  men bara för att ta min medecin för sedan gick jag och la mig igen och sov till klockan var strax efter 12...vilket behövdes eftersom jag sitter på jobbet nu och jobbar natt.
Så det blev inte mycket gjort under måndagen kan man säga och det lär bli ungefär lika lite gjort idag tisdag eftersom jag lär sova bort halva dagen då jag kommer hem från jobbet.


#älskadebarn #svimning #helgen #nattjobb #undersköterska #blevrädd

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 26 oktober 2016 01:07

Japp, då är man nattuggla denna natt också men sedan är jag ledig till den 9 november, har nämnligen tagit semester 3 nätter eftersom barnen har sitt höstlov nästa vecka...så 13 dagars ledigt ska bli SKÖNT och känns välbehövligt.   Sitter som sag...

Av AME - 25 oktober 2016 14:18

Alla som någon gång slagit i sina tår i något vet ju hur in i helvetes jävla ont det kan göra....jag lyckades slå i min lilltå, ringtå och pektå i soffan igår eftermiddag och det gjorde ont som satan! I natt på jobbet fick jag linka fram då jag gic...

Av AME - 20 oktober 2016 15:43

Kände mig lite hängig och varm i morse då jag kom hem från jobbet och kollade en temp bara för att...å den visade 38.6 så feber åter IGEN. Rätt less nu kan jag säga...vill INTE bli sjuk igen!!! Stoppat i mig alvedon och annat under dagen och hoppas...

Av AME - 20 oktober 2016 04:21

Japp, då sitter jag på jobbet igen och knappa 3 timmar kvar innan detta pass är till ända. Börjar bli lite trött på ögonen nu ska jag erkänna så det ska bli skönt att få åka hem och krypa in under täcket någon timme sedan...blev ju ingen vila/sömn i...

Av AME - 17 oktober 2016 14:35

Ja jag lyckades ju ialla fall komma mig till ro efter mycket om och men i morse och fick ett par timmars sömn.Vaknade med en tunghetskänsla i både kroppen och knoppen och känner mig BLÄHRK rent ut sagt... Tog mig i alla fall iväg till min lilla mor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards