Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

Magsäcksopererad...

Av AME - 8 oktober 2016 04:20

Under hela min skolperiod (förskolan-9an) blev jag retad för att jag var tjock. Fick höra massor av glåpord som än i dag sitter fast i mitt huvud...
Flyttade hemifrån då jag var 16 år och det var väl där som det började barka iväg riktigt eftersom jag i princip levde på skräpmat och sånt som gick snabbt att göra...och jag åt inte bara en portion utan kunde äta flera portioner. Började festa rätt mycket också och det hjälpte väl min vikt uppåt på traven.


Våren 2009 fick det dock vara nog och jag sökte för att få genomgå en magsäcksoperation, i mitt fall en gastric by pass.
Vid invägningen då remissen skulle skickas vägde jag 169 kilo till mina 168 centimeter...jag GRÄT kan jag säga då jag ställde mig på vågen.


Den 19e november 2009 var det så min tur att lägga mig på operationsbordet och sen gick det nedåt viktmässigt på vågen. På knappt 8 månader hade jag gått ner 105 kilo och min vikt var då 64 kilo....både jag och mina vänner och bekanta tyckte jag nästan såg sjuk ut ett tag.


Nu är det snart 7 år sedan jag opererade mig och TYVÄRR har det gått uppåt på vågen...i dagsläget strax under 3 siffrigt. Vill så gärna gå ner i vikt och då helst 20-25 kilo men jag vet ärligt inte hur jag ska bära mig åt då inget verkar vilja funka. Funderar faktsikt på att ta kontakt med vården igen och se vilken hjälp de kan erbjuda mig.
Skulle jag komma ner till 75-80 så vore jag faktsikt nöjd men så lite som 64 vill jag INTE ner till igen.


Magsäcksoperationen var det bästa jag någonsin gjort, bara ledsen att jag gått upp så mkt igen.
Kanske skulle man få opererat huvudet också i samband med operationen...hahaha!
För hur det än är så sitter ju grundproblemet däri...


#tjockis #magsäcksopererad #gastricbypass #påväguppigen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 26 oktober 2016 01:07

Japp, då är man nattuggla denna natt också men sedan är jag ledig till den 9 november, har nämnligen tagit semester 3 nätter eftersom barnen har sitt höstlov nästa vecka...så 13 dagars ledigt ska bli SKÖNT och känns välbehövligt.   Sitter som sag...

Av AME - 25 oktober 2016 14:18

Alla som någon gång slagit i sina tår i något vet ju hur in i helvetes jävla ont det kan göra....jag lyckades slå i min lilltå, ringtå och pektå i soffan igår eftermiddag och det gjorde ont som satan! I natt på jobbet fick jag linka fram då jag gic...

Av AME - 25 oktober 2016 00:58

Ja så var då denna helg över och vi är inne på en ny vecka igen. I helgen har båda mina flickor varit hos oss och vi har haft en loj helg tillsammans med wii spelande och annat.   Igår blev jag riktigt riktigt rädd...äldsta flickan hade gått in...

Av AME - 20 oktober 2016 15:43

Kände mig lite hängig och varm i morse då jag kom hem från jobbet och kollade en temp bara för att...å den visade 38.6 så feber åter IGEN. Rätt less nu kan jag säga...vill INTE bli sjuk igen!!! Stoppat i mig alvedon och annat under dagen och hoppas...

Av AME - 20 oktober 2016 04:21

Japp, då sitter jag på jobbet igen och knappa 3 timmar kvar innan detta pass är till ända. Börjar bli lite trött på ögonen nu ska jag erkänna så det ska bli skönt att få åka hem och krypa in under täcket någon timme sedan...blev ju ingen vila/sömn i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards